• Sitelere Geri Dön: arsiv.sirince.net / www.sirince.net
  • Edebiyat Odasını Faaliyete Geçirmek
     

    Haberler:

    Siteye geri dönmek için tıklayınız: arsiv.sirince.net

    Ana Menü

    Edebiyat Odasını Faaliyete Geçirmek

    Başlatan sirince, Ksm 16, 2007, 03:32 ÖS

    « önceki - sonraki »

    sirince

    Sevgili şirinceliler.Bildiğiniz gibi hırsızlık edebiyatımıza kadar girdi.En son Uygarozan'ın şiirinin çalınması yaşandı ve bu hepimizi çok üzdü.Ben şunu aklımdan geçiriyorum. Edebiyat odasını faaliyete geçirirsek eğer-ki bu bence diğer odaların faaliyete geçmesininde önünü açacaktır-yani edebiyat odamızda edebiyata dair tartışmalar yaparsak belki ileride aramızdan çıkacak yazarlara,şairlere, öykücülere ve mizahçılarada kapı açmış oluruz.Bu aslında meselenin sadece bir yönü. Yazan insanlarda yazdıklarının daha iyi,daha güzel olmasını sağlayabilirler belki yada bizleri yetiştirebilirler.Esas mesele ise edebiyatın ne olup ne olmadığını, nasıl edebiyat yapılması gerektiğini hep birlikte tartışarak,öğrenerek edebiyat hırsızlarına tavrımızı göstermektir.Gelin hep birlikte devrimci edebiyatın bayrağını yükseltelim.Nazımın da Yapıyla Yapıcılar şiirinde dediği gibi...
    "...Yapıcılar türkü söylüyor,
    Yapı türkü söyler gibi yapılmıyor ama,
    Bu iş biraz daha zor...

    Bir yürek çarpıntısı var,
    Her putrelinde,her tuğlasında,her kerpicinde,
    Yükseliyor,
                   yükseliyor,
    Yükseliyor yapı kan ter içinde..."